Wednesday, December 5, 2012

ya thoybah

lagu nasyid ya thoybah yang adik hilwa n alang haifa suka tengok dan nyanyi time umi sidai baju kat bilik komputer..time nk sidai baju je mesti umi buka lagu versi karaoke oleh haddad alwi n kanak2 yang ramai tu buat adik n alang suke tgk..alang kate kawan alang yg dlm video tu(versi lama punye video, skang mesti bdk2 dlm tu dh beso2)..umi senyum jer..heheh
Yaa thoybah, yaa thoybah
yaa dawal ayaana
isytaqnaalik
wal hawa nadaana
wal hawa nadaana
Yaa Ali ya bna Abi Thalib
minkumu mashdarul mawaahib
Yaa turo hal uro lii haajib
indakum
afdholul ghilmaana
afdholul ghilmaana
Asyaadil Hasan wal Husaini
ilannaibiyyi qurrot-’aini
Yaa syabaabal jannataini
jaddukum
shoohibul qur’ana
shoohibul qur’ana
Ya Taiba (Translation mudah)
Wahai Taiba, wahai Taiba,
Penawar kepada yang sabar
Kami merinduimu
Dan kecintaan telah membawakanku kepadamu
Aku tertinggal ketika kapal berlayar
Mereka berlayar pergi dan tangisanku tidak mengering
Mereka telah membawa pergi jiwa dan ragaku bersama
Wahai Taiba, kau cinta orang yang terganggu
Korus
Arah sembahyangku (Kiblat ku), Rumah Allah, Aku bersabar
Mungkin suatu hari akan datang melawatimu
Aku tertanya-tanya, adakah aku akan melihat Kaabah
dan merasa kagum dengan keselamatannya..
Korus
Nabi kami, impian tertinggiku, ialah melawatimu,
Sekurang-kurangnya sekali seumur hidupku
dan dekat dengan kamu, untuk menjalankan ibadahku
untuk memuji Tuhanku, dan membaca Qur'an
Korus
Wahai Madinah, betapa beruntungnya kamu
dengan kedatangan bintang petunjuk itu
Izinkan aku berlindung disisimu
Benarlah, cahayamu telah mengagumkan aku
umi share from akumama.blogspot.. tenkiu bebyk ..

1 comment:

  1. teringat umi pada kwn2 nurjannah thn 2000 espc farahe yg ade kaset haddad alwi. starting itule umi suke dgr lagu nie..so diperturunkan pada ank2..

    ReplyDelete